Fabrikant van kwaliteitsschoenen sinds 1963

Veel gestelde vragen

Hoe verbinding maken met "mijn account"?

Om u te identificeren, klikt u op "mijn account" bovenaan rechts op uw scherm.
U bent een nieuwe klant
U kunt uw account op twee manieren aanmaken:

  • tijdens het bestelproces, nadat u de gewenste artikelen hebt gekozen
  • onmiddellijk door op "Account aanmaken" te klikken.

U bent klant en u hebt uw wachtwoord vergeten
Klik op "Mijn account" en vervolgens op "Wachtwoord vergeten? ". Controleer uw e-mail
Als uw e-mailadres juist werd opgeslagen in onze database, sturen we u een link om uw wachtwoord te resetten.

Hoe een bestelling plaatsen?

Om een artikel aan uw winkelmandje toe te voegen, selecteert u het artikel en kiest u de gewenste maat.
Klik vervolgens op “Kopen”. Het artikel wordt dan automatisch toegevoegd aan "Mijn winkelmandje".
U kunt verder gaan met uw aankopen en andere artikelen toevoegen aan uw winkelmandje
Nadat u de selectie hebt beëindigd, gaat u naar "Mijn winkelmandje".
Klik vervolgens op “Bestellen”. Volg de verschillende stappen op het scherm: leveringsadres, leveringswijze, betaalwijze en klik vervolgens op "Bestelling afronden".
U wordt naar de beveiligde betaalpagina van Ogone gebracht. Volg de instructies die op het scherm worden weergegeven om u bestelling af te ronden.

Welke maat kiezen?

U beschikt over twee informatiebronnen om de juiste schoenmaat te kiezen.
Op de gedetailleerde fiche van elk model, informeert het tabblad "Maat en vorm" u over de eigenschappen van u geselecteerde vorm. Sommige vormen zijn groter of smaller dan andere. Kies de vorm die het beste past bij uw voet.
Op de gedetailleerde fiche van elk model, onder de keuze "Maat", vindt u een "Maatgids". Dit document omvat:
een vergelijkingstabel tussen de Europese, Engelse en Amerikaanse maten.
een pedimeter te gebruiken zoals aangegeven op het document (Opgelet, afdrukken op ware grootte)

Wat zijn de leveringskosten?

De leveringskosten worden berekend op basis van het gewicht van het pakket, het land en de leveringswijze. Ze worden weergegeven op uw scherm en geïntegreerd in het totaalbedrag van uw bestelling. U kunt vervolgens uw bestelling bevestigen.
Om uw aankopen in alle rust op onze website uit te voeren, komen we gedeeltelijk of volledig tussen in de leveringskosten. Meer informatie hierover verschijnt op uw scherm. De tussenkomst is afhankelijk van het volume van uw aankopen en uw land van verblijf.

Hoe kan ik kopen excl. btw?

Indien u een levering buiten de Europese Unie hebt gevraagd, wordt de verkoop excl. btw automatisch uitgevoerd bij de berekening van het te betalen bedrag.

Opgelet, u moet taksen en douanekosten betalen van het land van bestemming.

Zijn de voorgestelde artikelen op voorraad?
Onder voorbehoud van fouten in onze inventaris, is een artikel in voorraad als u het product kunt plaatsen in uw winkelmandje. Indien een artikel tijdelijk niet beschikbaar is, kunt u het niet aan uw winkelmandje toevoegen. U krijgt een bericht dat u per e-mail op de hoogte zal worden gebracht wanneer het artikel weer beschikbaar is.
Gebruikt de website cookies?
Om de goede verwerking van uw bestelling te kunnen waarborgen maken we een cookie aan voor uw winkelmandje. Deze cookie wordt vervolgens vernietigd. Er wordt nog een tweede cookie aangemaakt om u te herkennen en u, bij elk bezoek rechtstreeks toegang te verschaffen tot uw account.
Welke maatregelen beschermen de vertrouwelijkheid van de gegevens?

We behandelen uw gegevens met de grootste vertrouwelijkheid. Uw gegevens worden nooit aan derden doorgegeven voor commerciële doeleinden. U beschikt over een recht van inzage, wijziging, herstel en verwijdering van uw persoonlijke gegevens.
Om hier gebruik van te maken, neemt u contact op met Benson Shoes / Sagidis bvba Naamsestraat 97, 1000 Bruxelles (België) of via e-mail naar  info@benson-shoes.be

Wat betekent Beveiligde betaling?

We werken met het beveiligde betalingsplatform van de firma Ogone (Groep Ingenico) die over een lange ervaring van online betalingen beschikt. Voor de betaling met een bankkaart beschikt u over een volledige veiligheid dankzij het "3D Secure" systeem. Dit systeem beschermt u tegen fraude aangezien het bij elke betaling controleert dat de kaart gebruikt wordt door haar echte titularis. Dit is de reden waarom u uw kaartnummer bij elke aankoop moet invoeren. Er bestaat dus geen enkel risico, uw transactie is perfect beveiligd.

Welke zijn de betaalmethodes?

Wij bieden verschillende betaalmethodes:
Bankkaarten (rechtstreekse debet en krediet)
Wanneer u op onze site met een bankkaart betaalt, wordt u verder geleid naar een beveiligde site van de firma Ogone (Groep Ingenico). Het "3D Secure" systeem van Ogone biedt een zeer hoog veiligheidsniveau. Wij bewaren geen enkele informatie met betrekking tot uw bankkaart.
Wij aanvaarden volgende debetkaarten: Bancontact, I-Deal
Wij aanvaarden de volgende kredietkaarten: VISA, Mastercard, Maestro en American Express

Overschrijving:
U kunt uw aankopen per overschrijving betalen. Zie hier onze bankgegevens:
Houder van de begunstigde rekening: SAGIDIS bvba
Bank: BNP Paribas Fortis agentschap "Avenue", Louisalaan 200 - 1050 Brussel
BIC/SWIFT:GEBABEBB
IBAN: BE58 0015 6131 9979
Vergeet niet uw naam en bestelnummer in de "mededeling" van uw overschrijving op te geven

Tijdens de betaling met bankkaart wordt me een elektronische handtekening gevraagd. Is dit normaal?

Voor de veiligheid van uw betalingen hebben we het "3D Secure" systeem ingevoerd. Het gaat om een extra veiligheid die toelaat beveiligd te zijn bij uw aankoop. Op het ogenblik van de betaling zal u verder geleid worden naar de beveiligde site van de firma Ogone (Groep Igenico). Het is noodzakelijk de aanduidingen op te volgen die u worden gegeven zodat de banverrichting kan afgerond worden en uw bestelling uitgevoerd. In geval van vragen met betrekking tot dit controleproces, verzoeken wij u rechtstreeks contact met de bank op te nemen.

Wat te doen indien de betaling per bankkaart geweigerd wordt?

Indien uw betaling per bankkaart geweigerd wordt, gelieve contact op te nemen met uw bank om de reden van weigering te kennen.

Wat zijn de leveringstermijnen?

Wij valideren uw bestelling binnen de 24 uur na ontvangst van uw betaling.
In geval van betaling via bankoverschrijving wordt uw bestelling gevalideerd na ontvangst van de betaling op onze bankrekening. Wij waarborgen de beschikbaarheid gedurende 7 dagen. Zonder ontvangst van uw betaling binnen deze termijn, wordt uw bestelling automatisch ongedaan gemaakt.

Na validatie wordt uw bestelling voorbereid. Eens het colli verzonden is, krijgt u een e-mail ter bevestiging met uw volgnummer (tracking)

Voor een levering in België, is de leveringstermijn ongeveer 3 werkdagen na ontvangst van de betaling.

Voor de landen van de Europese Unie is de leveringstermijn ongeveer 6 werkdagen.

Voor andere bestemmingen is de leveringstermijn ongeveer van 6 tot 15 werkdagen afhankelijk van het land.

Tijdens de koopjesperiode kunnen deze termijnen langer zijn.

Hoe een bestelling volgen?

Wanner wij uw colli verzenden krijgt u een e-mail met een volgnummer (tracking). Dit nummer stelt u in staat uw bestelling op het internet te volgen tot aan de levering. Voor meer veiligheid hebben we uw colli verzekerd en deze wordt enkele afgeleverd tegen handtekening. Ingeval van levering op een afhaalpunt of via colli verdeeldienst, wordt de beschikbaarheid van uw colli in het afhaalpunt van uw keuze via SMS meegedeeld.

Hoe een product omruilen?

Het omruilen is enkel mogelijk voor niet gedragen, onbeschadigde artikelen die in hun originele verpakking zitten. De "einde reeks" modellen en de modellen gekocht tijdens de koopjesperiode worden niet omgeruild.

Indien u uw aankoop in een van onze winkels hebt gedaan
Omruilen kan enkel in onze winkels gebeuren.

Indien u uw aankoop op internet hebt gedaan

U kunt rechtstreeks in een van onze winkels omruilen.
U kunt ons ook het artikel terugsturen onder voorbehoud dat dit niet werd gedragen en in zijn originele verpakking zit. U moet zich vooraf op uw rekening aansluiten om een retour aanvraag in te dienen. Eens uw aanvraag gevalideerd krijgt u de te volgen procedure per e-mail.
De retourkosten vallen u ten laste. Enkel de verzending van een nieuw artikel wordt door Benson Shoes gedragen. Wij raden u aan de optie "verzekering" te nemen bij de vervoerder want het terugzenden gebeurt onder uw verantwoordelijkheid. Omruilen gebeurt onder voorbehoud van de beschikbaarheid van het product.

Hoe een terugbetaling van een artikel verkrijgen?

In het kader van een aankoop op het internet beschikt u over een door de wet voorzien herroepingsrecht.
Gedurende 14 dagen die volgen op de ontvangst van uw bestelling, kan u daar een gedeeltelijke of volledige terugbetaling van vragen. In dit geval is de procedure dezelfde als voor een ruil. U moet zich vooraf op uw rekening aansluiten om een retour online aan te vragen.
Indien de bestelling betaald werd met een kredietkaart, wordt de terugbetaling uitgevoerd op de kredietkaart gebruikt voor de betaling. Indien de bestelling via overschrijving werd uitgevoerd, gebeurt de terugbetaling door overschrijving op uw rekening.